Lectia 21

Cum să îndepărtăm blocajele, pentru a ne îndeplini obiectivele

În ultima noastră lecţie am analizat felul în care ne putem fixa acele obiective care să ne ţină axaţi pe calea misiunii vieţii noastre. În această lecţie, vom studia căile prin care putem continua să îndepărtăm blocajele care ne împiedică în realizarea acelor obiective.

În lecţia 8 am abordat felul în care egoul ne blochează, scoţând la iveală temeri legate de unele din cele mai vulnerabile dintre problemele noastre. O altă cale prin care persoanele indigo şi indigo-cercetaş îşi sabotează adeseori îndeplinirea obiectivelor este prin reprimarea mâniei şi altor simţăminte îndeobşte calificate drept „negative”. Mulţi dintre noi am fost învăţaţi, de la cea mai fragedă vârstă, să evităm să dăm expresie simţămintelor noastre „negative”, mai ales cunoscând faptul că „gândurile ne creează realitatea” şi că ne aflăm aici pentru a exprima numai iubirea. Când aceste simţăminte sunt considerate a fi negative, iar noi încercăm să le evităm, se vor crea consecinţe care se vor materializa adeseori în viaţa noastră.

Iată aici o listă cu unele dintre simptomele care survin atunci când mânia (înţelegând prin mânie simţămintele pe care le denumim iritări sau necazuri – nu furie) şi alte emoţii nu îşi găsesc exprimarea:

Amânarea – vom amâna permanent să facem anumite lucruri
Întârzierile sunt ceva perpeuu sau obişnuit
Hiperpoliteţea, o voie bună constantă, o atitudine de „zâmbeşte, poate fi mai rău”
A răni cu zâmbetul pe buze
Dificultate de a adormi sau de dormi toată noaptea
Plictiseală, apatie, pierderea interesului pentru lucruri care erau importante
Oboseală, mai repede decât de obicei
Oboseală resimţită dimineaţa, la trezire
Scrâşnit din dinţi, mai ales în somn
Strâns din maxilare/fălci
Dureri cronice la ceafă
Perioade îndelungate în care ne simţim deprimaţi
Iritabilitate excesivă, declanşată de stimuli neînsemnaţi.

Deşi fiecare din aceste simptome poate avea şi alte cauze decât o reprimare a simţămintelor, dacă cel puţin unul dintre ele îşi face apariţia în viaţa voastră, atunci va trebui să vă analizaţi, pentru a constata dacă aveţi vreun resentiment sau dacă treceţi prin situaţii în care încercaţi să vă reprimaţi mânia. O dată ce vom clarifica aceste tipare energetice vechi, ne vom elibera energia, pentru a putea rămâne pe linia scopului nostru în viaţă, făcând astfel loc pentru ca Universul să ne pună la dispoziţie ajutorul său, în vederea manifestării viselor noastre.

Iată câteva căi prin care putem risipi, eliberând mânia:

În primul rând, trebuie să înţelegeţi că mânia este o emoţie foarte normală şi sănătoasă să că este foarte bine ca, din vreme în vreme, să o resimţim.
Să găsim pe cineva care să ne asculte, cât timp ne vărsăm mânia, imediat ce aceste simţăminte vin la suprafaţă (alegeţi pe cineva care poate fi un bun ascultător, nu pe cineva înclinat să toarne gaz peste foc). Adesea, când vorbim despre o situaţie, suntem în stare să prelucrăm simţămintele care ne cuprind, pentru a vedea lucrurile dintr-o perspectivă mai limpede.
Scrieţi totul pe hârtie. Intraţi în cât de multe detalii vă sunt necesare şi îngăduiţi emoţiilor să invadeze pagina. Dacă veţi dori, puteţi mai târziu să ardeţi totul, în cadrul unei ceremonii personale sau puteţi ţine un jurnal.
Faceţi un sport sau o activitate fizică – adrenalina vă va ajută să mai diminuaţi din hormonii stresului.
Puteţi căuta şi asistenţă de specialitate, dacă veţi constata că vă este greu, fie să accesaţi, fie să eliberaţi mânia, resentimentele sau alte simţăminte.

Temă: Petreceţi-vă ceva timp, în cursul aceastei săptămâni, observând care vă sunt reacţiile „negative”, în diferite situaţii. V-aţi îngăduit să exprimaţi adevăratele simţăminte care vă cuprind? Alocaţi ceva din timpul vostru, în următoarele câteva zile, pentru aflarea şi eliberarea vechilor resentimente şi mânii. După ce le-aţi eliberat, citiţi din nou lista cu obiectivele pe care vi le-aţi fixat la lecţia trecută şi observaţi cât de multă energie suplimentară vă animă, în realizarea acelor obiective pe care vi le-aţi propus!